Fisker Ocean overgår forventningerne: Kører nu 700 km på en enkelt opladning
Fisker Ocean Extreme opnår en imponerende rækkevidde på 707 WLTP-kilometer
Den elektriske SUV Fisker Ocean gør bølger i branchen med sin nyligt opjusterede rækkevidde. Ifølge en pressemeddelelse fra Fisker Inc. er rækkevidden på den største variant af bilen, kaldet Extreme, nu steget til 707 WLTP-kilometer. Dette er en stigning på mere end 12 procent i forhold til det oprindelige skøn på 630 kilometer.
Fisker Ocean Extreme: En imponerende rækkevidde
Fisker Ocean Extreme har nu “den længste rækkevidde af nogen batterielektrisk SUV, der sælges i Europa”, ifølge administrerende direktør Henrik Fisker. Dette er en vigtig milepæl for Fisker Inc., og firmaet er glade for, at rækkevidden overskrider de oprindelige beregninger. WLTP-målingerne har været gavmilde mod den dansk-designede elbil, som gik i produktion i november 2022.
Forventet godkendelse og leverancer
Nu venter Ocean på en godkendelse fra de europæiske myndigheder, hvorefter leverancerne kan begynde. Denne godkendelse forventes at komme senest den 28. april 2023. Allerede nu er der forhåndssolgt 61.000 eksemplarer af Ocean, og alene i Danmark har mere end to tusinde mennesker købt bilen.
Fisker Ocean: Forskellige varianter og priser
Fisker Ocean kan konfigureres og bestilles på Fiskers hjemmeside. Her kan kunderne også finde de varianter, der er planlagt at komme til Danmark:
- Sport:
- Rækkevidde: 440 km
- Drivlinje: Forhjulstrukken, en motor
- Smart Traction: Nej
- Ydelse: 205 kW / 275 hk
- 0-100 km/t: 7,4 sek.
- Pris: 325.000 kr.
- Ultra:
- Rækkevidde: 610 km
- Drivlinje: Firehjulstræk, to motorer
- Smart Traction: Tilkøb
- Ydelse: 400 kW / 540 hk
- 0-100 km/t: 4,2 sek.
- Pris: 445.000 kr.
- Extreme:
- Rækkevidde: 707 km
- Drivlinje: Firehjulstræk, to motorer
- Smart Traction: Ja
- Ydelse: 410 kW / 550 hk
- 0-100 km/t: 3,9 sek.
- Pris: 595.000 kr.
Konklusion
Fisker Ocean Extreme står til at ændre spillet for elbiler med sin imponerende rækkevidde på 707 km. Den danske-designede SUV skiller sig ud på markedet og viser, at elbiler kan have en lang rækkevidde, der passer til forskellige behov. Med forventet godkendelse og leverancer, der starter i løbet af foråret, er det spændende at se, hvordan elbilen vil påvirke den elektriske bilindustri i Europa og resten af verden.
En kommentar
Tommy Jakobsen
Det har nok også noget med at batteriet er et af markets største. Tæt på 120kw.. kunsten er ikke et stort batteri, men hvor lidt strøm den bruger på. Kw/ 100km.. 707 km er kun en ligegyldig ting.. lige som hans California knap.. og revolved skærm.. det er standart i ALLE BYD bilerne, selv om de koster under 10000usd. Hvor det kun er i topspec fisker til 60000usd