Anmeldelse af Polestar 2 Elektrisk Bil
Design og Udvendigt Udseende
Polestar 2 adskiller sig med sit innovative design, der minder mere om en Samsung Galaxy S10 end en iPhone – et frisk pust i elbilernes verden. Med sin Volvo-arv og et design, der er baseret på en Volvo-konceptbil, fremstår Polestar 2 både genkendelig og nyskabende. For eksempel anvendes bilens grill, der teknisk set ikke er nødvendig i en elbil, til at huse sensorer og kameraer. Den har også “Thor’s Hammer” forlygter, et designkendetegn fra Volvo, og opgraderede 20-tommer legeringshjul, der giver bilen et robust udseende. Bilen er højere end en Tesla Model 3, hvilket giver den et mere fremtrædende udseende.
Interiør og Komfort
Indvendigt byder Polestar 2 på et minimalistisk, men veludstyret interiør. Materialerne er af høj kvalitet, dog bliver de mere almindelige længere nede i kabinen. Det digitale instrumentpanel er klar og informativt, med integration af Google Maps. Bilens infotainment-system er Android-baseret, hvilket giver en brugervenlig og intuitiv oplevelse. Der er også Google Assistant stemmekommandoer, selvom de kan være lidt hit-and-miss i brug. Polestar 2 tilbyder også en treårig internetabonnement via Google.
Praktisk Anvendelighed
Polestar 2 er praktisk indrettet med gode opbevaringsmuligheder, USB-C-opladningsporte og ISOFIX-beslag. Bagagerummet er på 405 liter, lidt mindre end Tesla Model 3, men mere end en Volkswagen Golf. Bagagerummet er let at tilgå takket være en hatchback-tailgate, og der er en ski-luge for ekstra lange genstande. Derudover er der en mindre “frunk” (front trunk), som hovedsageligt er beregnet til opbevaring af opladningskabler.
Kørselsoplevelse og Ydeevne
Med to elmotorer, én på hver aksel, leverer Polestar 2 firehjulstræk, 408 hestekræfter og 660 Nm moment. Den når 0-100 km/t på imponerende 4,16 sekunder, hvilket er hurtigere end Tesla Model 3 Long Range. Bilens regenerative bremsesystem tillader “one-pedal driving”, hvilket er en behagelig oplevelse, især i bytrafik. På motorvejen er bilen rolig og komfortabel, men den har ikke Teslas avancerede autostyringssystem. I sving er styringen lidt kunstig, og bilen er ikke lige så underholdende at køre som en Tesla Model 3.
Økonomi og Opladning
Med en 78 kWh batteri angiver Polestar en rækkevidde på op til 470 km, hvilket er lidt mindre end Tesla Model 3 Long Range. Polestar har indgået et samarbejde med Plug Surfing for at give adgang til opladningsnetværk i hele Europa. Opladningstiden varierer afhængigt af opladningsmetoden, fra 40 timer med et almindeligt stikkontakt til 40 minutter med en 150 kW hurtiglader.
Polestar 2 Pris
Polestar 2 starter fra 450.000 kr., hvilket gør den kvalificeret til en reel konkurrent til Tesla Model 3.
Konklusion
Polestar 2 bør absolut overvejes, hvis du er på markedet for en elektrisk bil. Selvom den ikke helt matcher Tesla Model 3 i ydeevne eller kørselsoplevelse, er den et stærkt alternativ med sit attraktive design, høj kvalitet interiør og brugervenlig teknologi. Den er ideel for dem, der søger en elbil, der skiller sig ud fra mængden.
Stjernebedømmelse: Polestar 2 – 4 ud af 5
Polestar 2 imponerer med sit unikke design og højkvalitets interiør. Selvom den står i skyggen af Tesla Model 3 med hensyn til ydeevne og rækkevidde, tilbyder den en solid og behagelig køreoplevelse, der gør den til et tiltalende alternativ i elbilmarkedet.
læs også: Skoda Enyaq: Elbilen, der Kombinerer Stil, Ydeevne og Økonomi
læs også: Mercedes EQB elbil – en luksuriøs crossover til familien